Ciljevi postavljeni Nacionalnim programom razvoja sporta u dijelu sistema finansiranja, djelimično su realizovani. Izazov leži u postojećem zakonskom rješenju ali i u pratećim aktima gdje ne postoji razgraničenje nadležnosti u oblasti finansiranja. U praksi je moguće da sportske organizacije budu finansirane iz budžeta centralnih vlasti, budžeta lokalnih samouprava i budžeta Crnogorskog olimpijskog komiteta za iste programske aktivnosti. Kao dodatak analizi ovom specifičnom sistemu finansiranja sporta u prilog ide i činjenica da do 2014. godine nije postojao Pravilnika o finansiranju sportskih organizacija. U takvom ambijentu za krovne sportske organizacije je iz budžeta centralnih vlasti opredjeljivano 70%, a za ostale sportske subjekte 30%.
Preporuke:
Postojeći sistem finansiranja je neophodno pravno urediti u cilju decentralizacije sportskih subjekata. Pomenuti pristup podrazumijeva:
- Da se programske aktivnosti lokalnih sportskih organizacija (klubovi) podržavaju kroz lokalne samouprave, koje su u obavezi da izrade Opštinski program razvoja sporta.
- Formiranje fonda za talente i perspektivne sportiste pri Crnogorskom olimpijskom komitetu (Pravilnik o kriterijumima za kategorizaciju sportova/ Pravilnik o kriterijumima za kategorizaciju sportista).
One thought on “Analiza i preporuke (dio II)”